International women’s Day

If we stop defining each other by what we are not, and start defining ourselves by who we are, we can all be a lot more free. -Emma Watson

8 march, International women’s Day

Internationale Vrouwendag wordt gevierd in veel landen over de hele wereld. Het is een dag wanneer vrouwen zijn erkend voor hun prestaties ongeacht divisies, of nationale, etnische, taalkundige, culturele, economische of politieke.

Vandaag is het Internationale vrouwendag, de dag die wereldwijd wordt gevierd. Het is een dag waarop vrouwen erkend worden voor hun prestaties ongeacht nationaliteit, huidskleur, cultuur, politieke voorkeur of  taal die ze spreken. Iedere vrouw moet weten dat ze uniek is en mooi zoals ze is. We moeten trots zijn op hoe en wie we zijn. We moeten onszelf leren zijn en houden van ons lichaam.

Boodschap aan alle vrouwen op deze wereld: Je bent mooi op jouw manier, accepteer en wees jezelf ❤

 

Women’s march
Vele vrouwen (en ook mannen) verzamelen zich in de straten van Amerika en beginnen een optocht. Ooit zou ik graag aan zo’n Women’s march willen deelnemen, maar dat is natuurlijk veel te ver om naartoe te gaan 😦 Hiermee krijgen ze wel veel aandacht van de media en die verspreid dat wereldwijd. We hopen dat dit zal werken en dat Trump beseft dat hij verkeerd bezig is. Samen staan we sterk!

gs7movsfm8ducgi3qgkc

18.jpglandscape-1484242376-womens-marchwomen_unite-680x448

63595660169617287162570161_tumblr_o4zedpclxD1qh65p3o1_500

Emma watson
Emma Watson heeft zich al veel ingezet voor feminisme. Ze voert campagnes rond feminisme en loopt mee in optochten waarin ze streven naar gelijke rechten. “Hoe meer ik over feminisme spreek, hoe meer ik me realiseer dat vechten voor vrouwenrechten te vaak als synoniem voor mannenhaat wordt gezien. Als ik iets zeker weet dan is het dat dit moet stoppen”, zegt Emma tijdens een campagne. Daar ben ik het helemaal mee eens! Vele mensen denken dat feministen mannenhaters zijn, maar dat is niet we vinden de man even belangrijk, we willen gelijke rechten! Emma streeft daarnaar en dat vind ik mooi aan haar, ze misbruikt haar macht tenminste niet ze gebruikt haar bekendheid juist voor de goede dingen. Zij is echt mijn idool!

Ik vond dat dit wel het juiste tijdstip was om extra aandacht te besteden aan dit onderwerp. Laten we streven naar gelijkheid tussen man en vrouw!

Je bent mooi zoals je bent.
Onthoud dat ❤

Veel liefs Marthe ‘<3’

 

 

 

 

 

 

2 gedachten over “International women’s Day

Geef een reactie

