De Mol

Ik ga hier een soort van ‘De Mol dagboek’ bijhouden. Na elke aflevering schrijf ik hier mijn gedachten neer en zo kan ik zien van wanneer ik de mol heb kunnen ontdekken (of niet heb kunnen ontdekken oeps) Als je De Mol niet kijkt zou ik dit artikel overslaan (anders is het wel een beetje saai).

AFLEVERING 1
Deze aflevering hebben ze de loopproef door de bergen gedaan & de proef met het geblinddoekt achterover laten vallen. Ik vond het een hele leuke eerste aflevering, de groep lijkt me superleuk en de opdrachten vond ik heel goed gevonden. Voor dat ze zijn vertrokken naar Zuid-Afrika viel er al iemand af: Hans. Maar (natuurlijk was er een maar, hoe kan het ook anders haha) Je zag al wat er volgende afl. ging gebeuren en blijkbaar komt Hans terug. 🙂 Dat wordt ook weer spannend! Nu over de aflevering. Bij de eerste proef vond ik Bertrand heel verdacht, omdat hij persé wou lopen en hij zei ook dat hij al veel marathons had meegelopen, maar als hij eenmaal aan het lopen was werd hij al direct best moe. (no judgement, ik zou ook direct moe zijn hoor haha, maar hij zie dat hij goed kon lopen.) Robin vond ik dan weer niet verdacht maar wel gewoon superirritant. Hij wilt iedereen aanmoedigen, maar met zijn rare aanmoedigingstechniek beledigt hij iedereen. Daarom moet ik hem niet, maar ja smaken verschillen zeker. 🙂 Bij de tweede proef vond ik eigenlijk niemand verdacht, maar ik vond het wel een leuke proef! Zo dat waren mijn opmerkingen bij de eerste aflevering.

AFLEVERING 2
Deze aflevering vond ik Davey wel verdacht. Na de proef waar ze de boot van een gevangene moesten raden zei Davey opeens dat hij de juiste oplossing had gevonden. Terwijl eigenlijk Eline heel duidelijk het juiste antwoord had geroepen. Maar het was wel héél verdacht. Ik denk een beetje té verdacht. Daarna moesten ze in een koor zingen en Annelies wou voor 1000 euro gaan terwijl ze wel zei dat ze haar tekst waarschijnlijk ging vergeten. Maar Eline zong tijdens de repetities veel beter dan tijdens de opvoering zelf en dat vond ik ook verdacht. Bertrand vond ik deze keer niet zo heel verdacht. Alleen wist hij bij een proef toevallig (of niet toevallig) opeens uit het niks het juiste antwoord een paar seconden na dat de tijd op was.Verdacht. Ik vond het weer een superleuke aflevering!

AFLEVERING 3
Deze aflevering vond ik Annelies echt superverdacht! Ze had (zoals zij het zei) een volledige black-out maar ik denk dat dat het perfecte smoesje is om te verbergen dat je eigenlijk gewoon niets gedaan hebt. Ze zat daar in dat busje met Marzena en ze heeft geen woord gezegd. Geen woord. Ze gaf daarna een ketting aan Marzena, waarschijnlijk omdat ze als mol zijnde al wist dat Marzena eruit ging. Ik denk dat bij de eleminatie Eline het rode scherm had. Ze begon nadat Marzena weg ging opeens te wenen. Dat had ze nog nooit gedaan, raar. Toen ze die bril ophad, veranderde haar gezichtsuitdrukking een heel klein beetje, misschien toeval maar toch… Naar mijn gevoel is Annelies de mol.

AFLEVERING 4
Bij de fiets-proef vond ik Annelies weer wel een beetje verdacht omdat ze stopte, maar ze is nu al wel wat ouder dus ik snap het wel. Bij Eline vond ik het verdachter dat ze stopte, want ze heeft best wel conditie (zei ze zelf nog) en zag je ook in de andere afleveringen. Voor de rest vond ik in deze proef niet echt iemand verdacht. Vooral Davey niet want hij deed super zijn best! In de proef met het doolhof vond ik Annelies en Robin verdacht, want ze hebben bijna niks gedaan met de kaart, waarop de plaatsen van de  eieren stonden. Ze waren ook echt niet goed in Scrabble, terwijl ze zelf letters mochten kiezen. Toch stak Annelies in het begin haar hand direct op om Scrabble te spelen. Ik vond het wel leuk voor Hans dat hij het gouden ei had! Met die golfproef vond ik niemand echt verdacht. Maar ik denk toch nog steeds dat Annelies de mol is!

AFLEVERING 5
Bij de eerste proef vond ik Davey wel mol-achtig, hij wou nooit afslaan om de woorden te horen, en om zo een gps uit te kunnen schakelen, en Annelies en Robin zeiden ook wel heel rare combinaties vond ik. Bij de proef waar ze hun familie/partners moesten redden, had Annelies de makkelijkste vraag en toch stapte ze op een fout antwoord. Ook was Annelies ‘bijna 100 procent’ zeker dat dat schilderij van Monet was, terwijl het niet was. Robin zei wel dat hij helemaal niet juist stond maar toch. En hij zei daarna toch ook dat zijn twee hoofdverdachten al naar huis waren, hoe kan hij dan zolang erin blijven? Raar…
Toen ze vroegen aan de familie/partners of ze de mol konden zijn, vond ik Annelies (ja, weeral haha) en Davey verdacht, ze leken heel zenuwachtig ofzo. Bij de Hunger Games-achtige proef vond ik het wel stom en verdacht van Hans dat hij niet gewoon zijn vrouw even doodschoot voor 500 euro. Annelies en Eline leken bij de eleminatie heel vals zenuwachtig, precies of ze het wisten dat ze er niet uit gingen liggen. Voor mij is de mol Annelies, maar misschien ook wel Davey.

AFLEVERING 6
Bij de zwemproef vond ik het heel raar dat Annelies toch haar bagage heeft kunnen vinden, ondanks dat ze een paniekaanval had gekregen in de bubbel. Misschien hulp van de makers? Maar wel goed dat ze allemaal hun bagage hebben kunnen pakken. Bij de tweede proef zei Davey dat Doornroosje 120 jaar had geslapen, iedereen weet toch wel dat ze 100 jaar heeft geslapen? Annelies deed ook echt niet veel moeite om haar hartslag naar boven te halen. Sam is sowieso niet de mol want hij doet echt veel moeite! Bij dat je in een kamer stond met de mol, zag je altijd hoe de mol naar het tafeltje ging, behalve bij Annelies, daar stond de mol (of eerder Gilles) ineens al bij het tafeltje, en de gedaante leek ook wel op Annelies vond  ik. En ze kon nu opeens haar hartslag wel bijhouden. Omdat ze wist dat het Gilles was misschien? Eline zei dat ze de lichaamsgeur van de mol herkende, en dat het overeenkwam met haar mol, daarom waarschijnlijk dat ze er nog in zit. Bij de caravanproef vond ik Annelies weer verdacht, want ze drukte nooit meteen op de knop als iemand zei dat hij wakker was. Ook Robin, waarvan iedereen zei dat hij overal en altijd kon slapen, kon nu toevallig (of niet toevallig) niet slapen. Davey is zeker niet verdacht, want als hij de mol is dan kon hij makkelijk zichzelf wakker houden. Wel spijtig dat Sam eruit is, maar ik verdacht hem toch niet.

AFLEVERING 7
Met de rugby vond ik het raar dat Annelies de bal gewoon losliet, terwijl duidelijk was gezegd dat je de bal moest neerdrukken. Robin wist echt alle films, maar hij nam geen initiatief toen Gilles vroeg wie de ballen wou wegtrappen. Eline en Davey wisten dat ze opmerkzaam moesten zijn, maar toch hebben ze echt niet goed rondgekeken. Dat kussen vond ik ook wel verdacht dat hij dat niet zag. Ik vond het ook wel raar van Robin dat hij het boekje verkoos voor 500 euro, want hij is altijd zooo fanatiek en wilt altijd veel geld verdienen, en dan gaat hij wel zelf 500 euro uit de groepspot halen. Echt stom. Eline zei dat ze zeker was van haar mol, dus daarom dat ze er nog in zit waarschijnlijk. Bij de laatste proef vond ik niemand eigenlijk verdacht, ik vond Annelies haar proef wel echt zalig gevonden! Hoe verzin je dat? Haha vliegen doodslaan met pannenkoeken. Prachtig! 🙂
Ik verdenk nu Eline wel van de mol zijn samen met Annelies, want Annelies en Davey hebben allebei pasvragen, dus die gingen er sowieso niet uit. Ofwel moesten ze heel slecht zijn. Robin is eruit, dus ofwel was Eline gewoon goed, ofwel is ze de mol! Nu begin ik meer en meer Eline toch te verdenken! Maar wie ook de mol is, ik hoop dat Davey wint, want hij is zeker niet de mol!

AFLEVERING 8
Omg Eline is de mol!!!!! Ik had het wel een beetje door ook, ik wist alleen zeker dat Davey de mol niet was, en hij heeft gewonnen! Superleuk! Hij zei tegen Gilles toch dat als hij ging winnen dat hij een eigen kledingzaak ging starten 😉 Vanaf nu zie je me in kleren uit Davey’s winkel hihi 🙂 Ik vind wel dat Eline een goede mol was, ik ben ook echt superbenieuwd naar de aflevering van volgende week, waar inkomt hoe ze sommige proeven heeft laten mislukken. Ik ben benieuwd! Wel zielig voor Annelies dat ze niets heeft heeft gewonnen, maar ja. Ik ben wel blij dat ik het weet nu! Je kunt je trouwens al inschrijven voor het nieuwe seizoen he! Iemand interesse? Zelf zou ik echt veel te stressy hiervoor zijn, en ik zou zeker geen goede mol zijn denk ik. Ik ben echt slecht in subtiel zijn haha.

Dit was mijn eigen mini molboekje online. Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen hoe ik er helemaal naast zat haha oeps… 🙂

Liefs
Marthe ‘<3’

 

 

 

 

2 gedachten over “De Mol

  1. Leuk om te lezen! Ik heb zelf heel lang gedacht (wat dus klopte) dat Eline de mol was, maar in de laatste aflevering veranderde ik snel toch nog van gedachte dat Annelies de verrader was. Bleek dan dus toch Eline te zijn, haha.

    Like

Geef een reactie

