Recap goals maart

Ondertussen is maart, en daarbij ook de derde maand van het jaar alweer over. Ik kan het niet genoeg zeggen, de tijd gaat zo snel. Ik had heel wat ‘goals’ voor de voorbijgevlogen maand.

Meer water drinken
Ik heb een mini ‘bullet journal-achtig’ schema getekend (ik ben geen tekentalent, i know :)) waarop ik kon bijhouden hoeveel glazen water ik elke dag heb gedronken. In het begin was het wat lastig, maar na een paar dagen begon ik er meer en meer aan te wennen en op te letten. Ik heb vanaf 9 maart elke dag vijf of zes glazen gedronken. Ik merk wel dat dat echt beter is voor mijn lichaam. Ik zou zeker aanraden om meer te drinken! Ik weet dat 6 glazen misschien nog steeds te weinig is, maar voor mij is het al wel een hele stap vooruit.

Vegetarisch eten
Ik doe nog steeds mee met de 40 dagen zonder vlees challenge, het is niet echt moeilijk voor mij omdat bijna mijn hele gezin al vegetarisch is, maar toch. Ik heb twee dagen in de maand wel vlees gegeten oeps. De eerste keer was omdat we op restaurant waren en er waren geen vegetarische dingen die ik lustte, dus dacht ik ja, voor een keer is het ook niet erg. En de tweede keer weet ik al niet meer (ik ben dement aan het worden denk ik). En iets superleuks…
IK WORD EEN ECHTE VEGETARIËR (daarmee bedoel ik dat ik nu voor altijd vegetarisch ga eten :)). Ik ben echt superblij met deze beslissing en misschien ga ik het soms wel missen, maar dan denk ik gewoon aan al die arme beestjes die worden mishandeld en zo. (non-vegetariers ik probeer jullie beeld van vlees niet te verpesten hoor) Dit is ook veel beter voor het milieu, want al die dieren die alleen worden gekweekt voor het vlees stoten veel CO2 (ik heb geen idee hoe je dat tweetje zo naar beneden krijgt :)) uit en daardoor wordt de atmosfeer groter en groter. Tot zover mijn wetenschappelijke preek over het milieu oeps. Hieronder nog wat ik allemaal heb bespaard door vegetarisch te eten.

https://dagenzondervlees.be/delen/?type=individual&id=101682

Gaan lopen
Oké, ik moet jullie iets ergs vertellen. Ik ben maar 6 keer gaan lopen in heel deze maand… Maar ik kan het uitleggen, in het begin van de maand was het weer echt slecht, daarna was het school en examens. Heel druk dus. En daarna was ik gewoon veel te lui (geen geldige reden i know). Ik ben wel opnieuw terug begonnen, en nu voor echt. Ik ben gisteren en eergisteren gaan lopen en vandaag ook weer (als het stopt met regenen toch). Dus in april ga ik het (hopelijk) volhouden.

Goed leren voor de examens
Ik ben gisteren mijn rapport gaan halen en ik was blij! Ik  had best goede punten en ik heb er ook hard voor gewerkt. Een welverdiende vakantie.

Wat ga jij allemaal doen in de vakantie?

Veel liefs
Marthe ‘<3’

 

 

2 gedachten over “Recap goals maart

Geef een reactie

