Say hi to May

Voet voor voet zet ik vooruit. Ik wandel en wandel en wandel… tot ik in een soort trance geraak en niet eens meer doorheb dat ik aan het wandelen ben. Na twee uurtjes is er de eerste stop en we krijgen wat te drinken en te eten. We geraken al wat dichter bij onze eindbestemming: Scherpenheuvel. Ondertussen is het al na middernacht. Opeens bedenk ik dat het dan ook al mei is. De volgende minuten denk ik na over de nieuwe maand. Wat zijn mijn goals voor mei?

B u l l e t    j o u r n a l
Als je door Pinterest scrolt zie je het sowieso wel eens voorbijkomen: Bullet Journals.
Eigenlijk maak je er zelf een agenda mee met ook nog allerlei lijstjes en van alles, wat je maar wilt. Ik ben er dus ook mee begonnen en het ziet er nog niet echt supermooi uit, maar ik probeer al wat dingen uit.

18280793_1909675925966911_955590030_n

I n s t a g r a m
Ik merk dat ik de laatste tijd echt (iets te) veel tijd doorbreng door door Instagram te scrollen. Ik vind het echt een leuke plek waar je inspiratie kan opdoen. Daarom dacht ik dat het misschien leuk zou zijn om meer foto’s te gaan plaatsen! Ik besloot een nieuwe start te maken en een account te maken voor mijn blog. Et voila, zo is mijn nieuw account geboren, ik zou het superleuk vinden moesten jullie @_marthistique_  (klik hier) (ja, die streepjes moesten erbij, de andere zonder streepjes was al in gebruik) gaan volgen. (Sorry voor de spam hihi)

O l d s c h o o l    b r i e v e n   s c h r i j v e n 
Ik wil graag meer contact met jullie, ik kan dan natuurlijk jullie een berichtje sturen op Instagram, maar ik wil iets dat meer waarde is. Iets dat je kan bijhouden, kan koesteren. Iets waar je moeite in steekt en blij bent als de andere dat ook voor jou heeft gedaan. Ik wil graag brieven schrijven. Gewoon omdat het leuk is om een van jullie beter te leren kennen en om rustig en zen te worden tijdens het schrijven van de brief, om vol spanning te wachten en elke dag in de brievenbus te kijken. Tot een paar jaar geleden schreef ik brieven met m’n achternichtje, maar dat is een beetje verwaterd (nog nooit dit woord gebruikt maar ja, voor alles is een eerste keer, niet?). Ik miste het wel, daarom wil ik graag opnieuw beginnen. Als jullie dat ook leuk lijkt, dan kun je me een berichtje sturen of gewoon een reactie achterlaten. Ik ga (als er meerdere personen zijn) iemand random uitkiezen met zo’n namenkiezer (die veel mensen gebruiken voor winacties enzo).

18280864_1909675812633589_178596812_n

L a y    o u t    v e r a n d e r e n
Ik begin de lay out van m’n blog een beetje saai te vinden, en ik heb nood aan een nieuw lettertype, header en misschien wat andere widgets. Dus deze maand ga je (hopelijk) wel zien dat het een en ander gaat veranderen. Ook wil ik echt supergraag zo’n ‘Bloglovin’-button’ bij mijn widgets zetten, maar ik heb echt geen idee hoe ik dat zou moeten doen. Dus allerliefste mede-Wordpressgebruikers, zouden jullie me willen helpen?

B o e k e n   l e z e n
Ik heb nu voor mijn boekbespreking (bleh) The life of Pi gelezen, en ik heb gemerkt hoe leuk ik het vond om weer eens een boek te lezen. De laatste tijd merk ik dat ik meer en meer achter schermen beging te zitten als ik niets te doen heb, terwijl dat een boek lezen veel gezonder, ontspannender en misschien wel leuker is. Dus, als je nog goeie boeken heb die ik absoluut moet lezen, laat het me weten.

F i l m p j e    m a k e n
Ik heb altijd al een liefde gehad voor video. Ik kijk vaak Youtube en soms krijg ik echt zin om het zelf ook te doen, om zelf ook video’s te maken. Om zelf ook dingen zo op beeld te krijgen dat het echt interessant wordt om naar te kijken, om zelf ook muziek te kiezen voor het beeld dat ik maak, enzovoort. En dan bedoel ik niet de video’s waarbij ik voor een camera ga zitten praten, nee die niet. Ik zou eerder filmpjes willen maken, met mooie en kwaliteitsvolle beelden. Ik wou eigenlijk een video maken over mijn bezoekje aan Amsterdam, maar ik ben totaal vergeten te filmen (hihi oeps). Deze maand wordt het (hopelijk) wat beter weer, dus dan kan ik naar buiten trekken om de mooie natuur eens te filmen.

P h o t o g r a p h y    c h a l l e n g e 
Ik ga deze maand elke dag een bepaalde foto trekken, volgens een challenge die ik heb gevonden op Pinterest. Na deze maand ga ik de foto’s met jullie delen.

18308708_1909675892633581_355351181_n

Zoals je in het begin hebt gelezen, ben ik van zondag op maandag naar Scherpenheuvel gewandeld. Ik ben voor de eerste keer meegegaan met mijn jeugdbeweging, die dat elk jaar doet (een soort van traditie). Het was echt leuk om zo ’s nachts te wandelen, terwijl er niemand was en je alleen onze (pijnlijke) voeten hoorden die de grond moe raakten (we hadden ook wel (iets te) luide muziek opstaan hoor, maar voor de rest was het stil). Het was echt een leuke ervaring en ik ga zeker volgend jaar nog eens mee!

Ik wens jullie nog een superleuke maand!

Liefs,
Marthe

 

 

 

 

12 gedachten over “Say hi to May

  1. Oh knap dat je helemaal naar Scherpenheuvel bent gewandeld! Erg sportief! En ik zou het heel leuk vinden om brieven te schrijven, ik doe het nog steeds met enkele vriendinnen die veraf wonen en het is echt een toffe manier om contact te houden. Ik ben alvast heel benieuwd naar je nieuwe lay-out! xx

    Liked by 1 persoon

  2. Wow, wat cool dat je naar Scherpenheuvel wandelde! Wat een tof lijstje heb je gemaakt, veel succes met het maken van je nieuwe lay-out! Ik ben daar niet zo goed in haha, ik heb de mijne dus maar gewoon gekocht 😉 Zo’n apart Instagramaccount aanmaken voor je blog lijkt me echt de max. Ik ben er ook steeds meer over aan het twijfelen! Dan kan ik gewoon gáán en hoef ik me niet steeds zorgen te maken over wat de mensen in mijn omgeving denken, haha. Liefs!

    Liked by 1 persoon

    1. Hihi, dankje! Het was een hele leuke ervaring! En ja, ik wou dat eerst ook doen, maar als je het zelf doet is het toch meer van jou, ofzo!? & ja, daarom heb ik het gedaan! Je kunt je gewoon volledig richten aan de lezers van je blog! XXX

      Liked by 1 persoon

  3. Jahaa, bullet journals zijn leuk!
    Ben benieuwd naar de lay-out! De code voor zo’n bloglovin’ button vind je trouwens gewoon op hun website. Ik weet niet precies hoe het bij WordPress zit, maar ik denk dat je die gewoon in een html/javascriptje moet toevoegen. 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Succes met je lay out veranderen. Ik heb altijd dat een blog echt iets is waar je nooit 100% tevreden mee bent. Ik blijf mijn blog ook telkens veranderen. Misschien iets perfectionistisch. En pfff jij heb veel goals. Wel allemaal leuke en lieve goals. (Bullet journals zijn geweldig)

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

