nog steeds stokbrood fretend

Processed with VSCO with c1 preset

Op 23 oktober (goed optijd), eindelijk het vervolg van mijn vakantie in Frankrijk. Het was een geweldige tijd! (ik mis het!!)

Ik laat wat fotootjes zien aan de hand van mijn reisdagboekstukjes die ik heb geschreven tijdens onze tijd in Frankrijk. Enjoy!

_________________________________________________________________

dag 7 • wandel/reisdag
Als je wil weten wat ik deze dag heb gedaan voor het aankomen bij ons tweede plekje, moet je even hier klikken, daar lees/zie je al mijn avonturen van de week voor deze.
“We kwamen aan in de late namiddag en toen we ons geïnstalleerd hadden, gingen papa en ik boodschappen doen. Die avond hebben we nog wat gelezen en chips gegeten en gingen we al slapen in onze nieuwe bedjes.”

_____________________________________________________________________

dag 8 • waterwandeling/dorpbezoekdag
“Vandaag deden we een waterwandeling (eigenlijk gewoon een wandeling door een rivier). Het was heel mooi en het water was soms best diep, zodat we soms echt moesten zwemmen. Voor Witse (onze hond) was dat wel minder leuk, maar hij heeft wel zijn waterangst een beetje overwonnen (hoop ik haha). Het was 7 km heen en 7 terug en tegen de stroom in stappen is best wel zwaar, dus na de wandeling aten we een welverdiend ijsje. ’s Avonds bezochten we het dorpje Crestet. Het is een heel klein middeleeuws dorpje. Toen we eraan kwamen was het verdacht stil en toen we het dorpje door wandelden zagen we letterlijk 2 mensen. Het was dus nogal verlaten en er was ook niet zoveel te zien. Toen wilden we iets gaan drinken om toch nog iets gedaan te hebben, maar het enige cafeetje in het dorp was net op zondagavond gesloten. Typisch iets wat ons altijd gebeurd, eh!”

Processed with VSCO with b1 preset

UYLH9111

CTWP0213
“Kom Marthe, gij moet ook eens op de foto!”

___________________________________________________________________

dag 9 •  Mont Ventoux dag
“’s Ochtends werd ik vroeg wakker gemaakt om daarna bijna direct in de auto te springen, koffiekoeken te gaan halen en op naar de Mont Ventoux, waar papa aan het zwoegen was met zijn fietske. We begonnen aan de klim (wel met de auto, dus de vermoeidheid viel nog goed mee) en ongeveer in de helft kwamen we hem tegen. We moedigden hem wat aan en ik trok foto’s als persoonlijke fietsfotografe. We reden verder en herhaalden het aanmoedigen, reden weer een stukje en zo verder. Toen hij boven was moest hij natuurlijk een foto bij hét bordje van de Mont Ventoux (wat moeilijk was zonder extra mensen op de foto, want iedereen wou tegelijk op de foto met datzelfde bordje). We bezochten, nadat we waren afgedaald (papa weer met de fiets), het stadje Bédoin en gingen terug naar ons huisje. Na de middag gingen we uitrusten aan de rivier met een boek, vers fruit en natuurlijk mijn camera.”

VTRH6679Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with a6 preset
Processed with VSCO with c1 presetWBZA3285
____________________________________________________________________
dag 10 • stadsbezoekdag
“Vandaag bezochten we de stad Vaison La Romaine. In de voormiddag gingen we naar de markt daar (die was echt mega groot) en in de namiddag bezochten we de stad zelf. De markt was heel leuk, maar ik hou ook gewoon zoveel van die Franse marktjes, dus ik vind al die marktjes leuk! Maar deze was toch extra leuk, want er lagen ook zo van die hopen tweedehands kleding en ooh ik vind het altijd zo tof om daar dan leuke dingetjes tussenuit te zoeken! Ik kocht twee t-shirtjes voor 2 euro! Ook kocht ik nog een plaat van The Beatles voor 7 euro. Hier was ik echt naar op zoek, dus ik ben er echt superblij mee! ’s Middags aten we lekker in een restaurantje en daarna wandelden we de stad rond. Eerst het oude gedeelte over de brug en daarna de modernere stad. Ook bezochten we de vele opgravingen uit de tijd van de Romeinen. Het was echt tof om die zo eens in het echt te zien (ipv op foto’s en filmpjes tijdens Latijn). Een geslaagde dag.”

Processed with VSCO with b1 preset
iPiccy-collage7489

Processed with VSCO with c1 preset

marthieiPiccy-collage9633

PRYY7943
____________________________________________________________________
dag 11 • wandeldag
“Vandaag gingen we voor de tweede keer die week de top van de Mont Ventoux beklimmen, de eerste keer met de auto, nu (iets vermoeiender) te voet. We vertrokken natuurlijk wel al vanaf hoogt 1405, zodat we nog ongeveer 500 m moesten stijgen. Het ging eerst geleidelijk aan, maar toen we er bijna waren ging het opeens zo steil dat je om de paar stappen even op adem moest komen (#slechteconditie). Maar (spoiler) we zijn er geraakt! Boven genoten we even van het uitzicht, kochten we snoep van een kraampje boven op de top (dat hadden we wel verdiend vonden we) en we waren alweer bezig aan de afdaling. Die was iets minder steil naar beneden, meer geleidelijker. De natuur was heel mooi en rustgevend om in te wandelen. Na de wandeling dronken we Orangina (<3) bij ons huisje en waren de rest van de dag lui (lezen, spelletjes spelen, eten en praten).”

Processed with VSCO with a6 presetXQQF2493jj.jpgOWXF4313.jpgiPiccy-collage^pppProcessed with VSCO with c1 preset

iPiccy-collage2

_____________________________________________________________________

dag 12 • rivier/stadjesbezoekdag
“Het was het plan om uit te slapen, maar uiteindelijk zaten we allemaal om half 10 al aan tafel, de rest van het gezin, omdat ze gewoon nooit kunnen uitslapen en ik, omdat ik wakker werd van het licht en niet meer kon slapen door het slechte bed. We hadden een rustige voormiddag die gevuld was met lezen en stiekem nog verder slapen in de hangmat. In de late namiddag zochten we een leuk plekje aan de rivier in ons dorpje, waar we een lange tijd bleven. ’s Avonds bezochten we het stadje ‘Buis les Baronnies’ (heel gezellig!!) (we zagen ook heel veel katten <3) Toen we terug bij het huisje waren was het al laat, maar zijn we even buiten gaan zitten om naar de sterren te kijken (zo veel meer en mooier dan in België!!)”

Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a5 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetJYGD77685.jpgProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 preset

Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with c1 presetProcessed with VSCO with b1 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetiPiccy-collageuuuuu

___________________________________________________________________

dag 13 • waterwandelingdag
“Vandaag deden we nog een waterwandeling, omdat dat de vorige keer zo leuk was (en stiekem ook omdat het zo heet was!). Na de wandeling at ik een ijsje (banaan en caramel <3). Voor de rest hadden we een rustige laatste avond(maal) en pakten we in om de volgende dag te vertrekken.”

dag 14 • soort van reisdag
“We ruimden ’s ochtends alles op en nadat we gedag hadden gezegd tegen Jean-Louis & co, gingen we op weg naar Montelimar, met als tussenstop Nyons, een supermooi stadje!
We reden naar Montelimar, om daar een nachtje te blijven en dan de dag erna echt naar huis te rijden. Papa wou liever niet op zaterdag rijden met de drukte op de baan.  Maar dus: We bezochten eerst Nyons. We liepen er wat rond en toevallig was er ook een rommelmarktje, waar we (ofcourse) ook even hebben rondgekeken. We hebben daar ook even gezwommen in de rivier, want het was heel warm en dan waren we toch een beetje afgekoeld voor die dag. Eenmaal aangekomen in Montelimar, na een warme autorit, konden we in onze kamers in ons ‘maison d’haute’. Het was echt suuupermooi daar, met een leuk tuintje erbij en kei verzorgd! We gingen ook even de stad van de Nougat in en liepen wat rond. De stad was niet echt heel mooi of speciaal, maar wel tof om het eens gezien te hebben! We zaten eventjes in een parkje, waar we een gesprek hebben gehad met een man die al 1000 km (!!) met de fiets tot daar had gereden als fietsvakantie. Het was een hele lieve man en hij gaf zelfs een beetje water aan Witse, zo lief!! We gingen uiteten en met onze buikjes vol gingen we terug naar ons ‘maison d’haute’ (klinkt zo chic vind ik haha).”

ABDO9170

MFXV7174

_____________________________________________________________________

dag 15 • reisdag
“’s Ochtends stonden we op en kregen een heerlijk ontbijtje met croissantjes, zelfgemaakte yoghurt en appeltaart, stokbrood, allemaal heerlijke dingen! De vriendelijke vrouw van het hotelletje liet ons buiten en hopsa, daar gingen we, terug op weg naar huis. De rit in de auto was gezellig, vol met lezen, praten, muziek luisteren, slapen en Witse aaien. Toen we eenmaal terug in ons dorp waren en ons verwonderden over de Belgische nummerplaten die we opeens overal zagen, aten we frietjes (het is een traditie geworden). Het was een geweldige vakantie.”

Processed with VSCO with a6 preset

Als je tot hier bent geraakt, respect, je hebt mijn overload aan foto’s overleefd!
Heel erg bedankt om mijn avonturen te volgen! (ookal is het al oktober, dus is deze vakantie al 2 maanden voorbij oepssss)

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel liefde!!!!

14 gedachten over “nog steeds stokbrood fretend

1. Whiehie ik vind het heerlijk zo’n uitgebreide post! Maar wow, die waterwandelingen. Lijkt me best leuk om eens te doen! Ik ben nog nooit in dit gedeelte van France geweest, ziet er tof uit in ieder geval 🙂 X