in het land van de stokbroden

Processed with VSCO with a6 preset

Twee weken vol met zon, plezier, lachen, zwemmen, eten, fotograferen, mooie plekjes zien, lezen, bruin worden, (weinig) slapen, muziek, marktjes, (brak) Frans praten, wandelen, sterren kijken, Orangina, schattige katjes, stokbrood, gezelschapspelletjes, hangmatdutjes, ontbijten in de ochtendzon; vol geluk.

Vandaag laat ik de foto’s zien die ik heb gemaakt in de eerste week, met wat fragmentjes uit mijn travel diary.

dag 1 & 2 • reisdag & rustdag
“Om half 3 ’s nachts werden we wakker gemaakt. Slaperig kom ik uit mijn bed en zeg ons huis gedag voor de komende twee weken. Dan begint de reis naar Lorgues, waar ons huisje voor de eerste week Zuid-Frankrijk zich bevindt. De autoreis was best gezellig met wat muziek & Witse (onze hond) die tussen ons in lag op de achterbank. Rond 19u kwamen we aan, na een vlotte rit. Moemoe en vava hadden al gekookt voor ons, superlief (<3)! We namen nog een duik in het zwembad en gingen slapen.”

“We sliepen uit en ontbeten in de ochtendzon. Na een douche in onze buitendouche bij het zwembad (!!!) is zo leuk)) gingen we naar de supermarkt om al inkopen te doen. Blijkbaar gingen we dus ook het dorpje al eens bezoeken, maar dat wist ik niet, dus nam ik mijn camera niet mee. Daar had ik echt dikke spijt van toen ik zag hoe mooi Lorgues was, maar ja, het was ook wel eens leuk om zonder camera rond te lopen. ’s Namiddags hebben we wat gezwommen, gelezen, gepraat en gerust. ”

ONFN6942
iPiccy-collagefdfdfd

dag 3 • marktdag
“Vandaag gingen we naar de markt in Lorgues, een hele grote en drukke markt (& heeeeeel warm). Het was kei gezellig, want ik houd echt van zo’n typische Franse marktjes! Ik heb een kei mooi paar oorbellen gekocht (op de foto hieronder heb ik ze aan). We kochten ook allemaal lekkere dingetjes voor ’s middags bij het eten. Na de middag lagen we weer aan het zwembad, want onze auto wou opeens niet meer starten (de batterij was leeg, blijkbaar). We moesten kei lang wachten op de garagist, dus hebben we nog een rustige namiddag gehad.
’s Avonds bezochten we een gezelllig dorpje, Tourtour. Ik zag de zon ondergaan terwijl we in de auto zaten, dus begon mijn fotografenhartje sneller te kloppen (golden hour foto’s, yayyy). Het dorpje was klein, maar supergezellig! We zijn ook nog iets gaan drinken, dus wandelden we daarna in ‘Tourtour by night‘.”

OKTG2599

Processed with VSCO with c1 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with b1 presetProcessed with VSCO with c1 preset
Processed with VSCO with c1 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with c1 presetProcessed with VSCO with a6 presetPYZW3864Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with b5 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with c1 presetWKEQ0812Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 preset

Tourtour
RLZF0861Processed with VSCO with b1 presetProcessed with VSCO with a6 preset

Processed with VSCO with a6 preset

Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetJOIX4290XHPD6741Processed with VSCO with a6 preset

Processed with VSCO with b1 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 preset

dag 4 • pedalodag
“Vandaag hebben we met zo’n pedalo-bootje op Lac de Saint-Croix gevaren, tussen de kloven. Het was echt zo warm om te trappen, maar gelukkig konden we afwisselen zodat iedereen ook eens gewoon op de boot kon liggen niksen. Moemoe en vava gingen ook mee, dus dat was supergezellig! We aten gezellig koffiekoeken op het water en gingen dan weer terug. Daarna bezochten we nog het dorpje Moustier Sainte Marie, waarover mama had gelezen dat het 1 van de 10 mooiste dorpjes van Frankrijk was. Het was ook wel heel mooi, maar niet echt heel speciaal ofzo. Ik kocht een mooi kaartje & we aten een ijsje (ons eerste ijsje! echt raar dat het zolang duurde haha).”

Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 presetIGPQ5626
Processed with VSCO with a6 preset
OUTR6534Processed with VSCO with c1 presetDSXZ0719Processed with VSCO with b1 preset

Moustier Sainte Marie
Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 preset

Processed with VSCO with a6 preset

dag 5 • wandeldag
“Vandaag hebben we een wandeling gemaakt van ongeveer 12 km. Normaal was het 11 km, maar we zijn eventjes fout gelopen. De wandeling begon in een dorpje en ging langs een riviertje, een meer en ook mini-waterkanaaltjes (waar Witse in kon voor verkoeling). Toen we langs het meer wandelden zijn we daar eventjes gestopt en hebben we gezwommen. Het was echt kei tof, want afgezien van een paar vissers, was er niemand anders, dus we hadden heel het meer voor ons alleen om te zwemmen. Toen de wandeling bijna gedaan was zijn we nog in de rivier gaan zwemmen. Het water daar was ijskoud, maar dat deed wel echt keiveel deugd na de wandeling!”

Processed with VSCO with hb2 preset

GJLI1798

FOGK9417
Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with b1 presetProcessed with VSCO with a6 presetERDV4179Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with a6 preset

Processed with VSCO with a6 preset

dag 6 • markt/rustdagje
“’s Ochtends gingen mama en papa iets bezoeken, maar Wies en ik bleven gezellig bij het huisje. We ontbeten echt een uur lang en daarna hadden we nog een belachelijke mini-fotoshoot op onze kamer, omdat we geen zin hadden om ons aan te kleden (dit is wel ongeveer de enige serieuze foto die ik kon vinden haha).
Toen we uiteindelijk toch aangekleed waren, gingen we naar een soort rommelmarktje in Lorgues, waar ik een kei schoon spiegeltje kocht!
Na de middag lagen we (again) lui aan het zwembad en ruimden we al een beetje op voor het vertrek morgen. ’s Avonds gingen we uiteten met moemoe en vava om de week goed af te sluiten. Het was heel lekker (pizza & tiramisu, jummmm) en ook heel gezellig!”

Processed with VSCO with b1 preset

MHLJ4573

DDCB3391

Processed with VSCO with a4 preset

Processed with VSCO with a6 preset

dag 7 • wandel/reisdag
“Het was tijd om ons huisje in Lorgues gedag te zeggen. Nadat we een paar koffiekoeken naar binnen hadden gespeeld en het hele huisje hadden opgeruimd, reden we richting ons nieuwe plekje, maar eerst nog een tussenstopje voor een wandeling. We wandelden naar een grot en daarna nog naar een kapelletje bovenop de berg (met een hele steile klim). Het was een hele toffe wandeling, soms ook wel zwaar, maar dat maakte het juist leuk! Boven hadden we ook een kei schoon uitzicht. Na de wandeling reden we nog een paar uurtjes verder en kwamen we alweer bij ons nieuwe plekje.”

EWJD7808
Processed with VSCO with c1 presetProcessed with VSCO with a6 preset

Processed with VSCO with a6 preset
Maar die foto’s zijn voor een volgende keer, want dit artikel is echt al veel te lang geworden, woops. Respect als je het helemaal hebt gelezen, haha!

iPiccy-Design

Naar waar zijn jullie allemaal gereisd deze vakantie?

23 gedachten over “in het land van de stokbroden”

1. Wat een leuke foto’s! Ik durf nooit zo goed foto’s van anderen te maken zoals op de markt enzo. Maar jij hebt dit echt goed gedaan! Jaloers! Liefs

Geliked door 1 persoon

1. Ooh dankje!! Ja, soms is het wat eng, maar de mensen reageren bijna altijd goed, dus gewoon doen!! Het is echt niet zooo eng als je denkt hoor, haha, veel succes (& plezier!!)!! ❤

2. Oh wat zag dat er leuk uit! Zo’n dagje op het water zal wel heerlijk geweest zijn bij dat warme weer! En die nieuwe oorbellen staan je super leuk! 🙂

1. Jaaa, it was!! Ja, man dat deed zo’n deugd om na al dat trappen in die bootjes eens in het water te kunnen duiken, haha! Aahh dankje lieve Laurine!! ❤

3. woehoee, ik ook naar frankrijk!! Zo fijn al die foto’s! En whaaa, die oorbellen (ze hebben zo’n zalige vintage-touch). Heel leuk om om te lezen, hihi! X (ik ben benieuwd naar de rest!) X x x

Geliked door 1 persoon

4. Wauw wat zijn je foto’s mooi!! Ze hebben ALLEMAAL zo’n fijne sfeer! en wat is moemoe en vava? Mama en papa? En hahaha zo leuk je vader op de foto ging met dat bordje met het hert!

5. Oh wauw, volgens mij was dat zo leuk!! 🙂 En zo’n mooie foto’s!! (Een tip: geitenkaas en stokbrood is echt de perfecte combinatie 😉 )

6. Wat leuk om te zien, krijg gelijk zin om naar Frankrijk te gaan. Oh wat wil ik graag naar een frans dorpje. Lekker over de markt slenteren en genieten van het mooie weer.

Geliked door 1 persoon

7. Oh love dit reisverslag, het beste dat ik ooit heb gelezen tot nu toe!! Het leek heel erg leuk daar in het ‘stokbrodenland’ 😉 ik hou echt van de fotos! Waar heb je je camera gekocht? ❤️